Trivsels- og antimobbehandleplan og progressionsplan for digital dannelse 2023

På Absalons Skole er vores vision, at vi i forpligtende fællesskaber skaber livsduelige og demokratiske medborgere - som er rustet med kompetencer, der giver mod på og mulighed for at indgå aktivt i skabelsen af en bæredygtig fremtid. Vi er en ambitiøs skole, der fremstår som et godt eksempel med arbejdet omkring elevernes læring, trivsel og dannelse.

Absalons Skoles værdigrundlag hviler på disse fire værdier:
- Venlighed og hjælpsomhed
- Vi passer på vores skole
- Tryghed og mod til at gå nye veje
- Inddragelse og medbestemmelse

Vores målsætning
Trivsel og læring er hinandens forudsætninger, og det er vores målsætning, at alle børn skal være en del af forpligtende fællesskaber, der bærer præg af et godt læringsmiljø og høj trivsel. Dette betyder, at  medarbejdere, børn og forældre er med til at skabe en dagligdag, der er præget af venlighed, hjælpsomhed samt en høj tolerancekultur og plads til forskellighed. Vi ønsker et mobbefrit miljø, og arbejdet for at skabe dette ser vi som en kontinuerlig proces, der skal vedligeholdes i det daglige pædagogiske arbejde
samt via trivselsfremmende tiltag.
Vi har udarbejdet denne trivsels- og antimobbehandleplan, som indeholder afsnit med særlig fokus på digital dannelse og forebyggende indsatser omkring udfordringer for børns brug af digitale medier.

Du kan læse vores trivsels- og antimobbehandleplan i sin helhed i vedhæftede dokument.

Klageadgang

Hvis elever eller forældre oplever, at skolen ikke tilstrækkeligt forebygger og håndterer mobning, har de mulighed for at klage til Den Nationale Klageinstans mod Mobning.